Söndag 17/1 -10

En riktig flygtur!

Jag vaknade med stans huvudvärk och ville somna om.
Minnen från igår ploppade upp i huvudet.
Jennie som hällde cider över mig, jag halka på asfalt.
Akta dig Jennie, jag ger igen!

Det blev stallet på morgonen med Sofia.
Det va då min flygtur inträffade.
Vi trava lugnt på gärdet då Tangara fick för sig att busa till det lite.
Sparka bakut och bocka. Och ja det slutade med att jag flög av som en vante och landa i snön.
Landade 1-2 dm från Tangars framhov, kunde gått illa. Glad att jag lever.
Det enda man hörde från Sofia var världens garv.
Det såg tydligen roligt ut, hmm tänka sig.
Upp fort som tusan ur snön, det vart lite kallt.
Sen va det bara att jaga häst, den lilla jäveln försvann.
Men som tur har vi Minette, hon fick Tangara att komma tillbaka.

Så nu sitter jag här, värker i hela kroppen.
Kan knappt sitta ner, min rumpa är öm!
Och min sträckning blev inte bättre.
Men vi är väl glada ändå? :)

Snart bär det av till Amanda.
Malta here we come!

 


   







Tack för mig.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha! såg förbannat kul ut :P

Tur man har Minette asså ;D

2010-01-17 @ 15:05:17
URL: http://miiinette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0